piątek, 10 stycznia 2014

WEEKENDOWE WYZWANIE - PLECIONKA


 Pisałyście w komentarzach do MONOCHROMATYCZNEGO posta:), że zastanawiacie się jak ta bransoletko/naszyjnikowa plecionka jest zrobiona. Podajemy więc znany nam przepis:)

Składa się ona z dwóch pasków zrobionych na drutach. 
Potrzebujemy więc włóczki, która jest miła w dotyku i cienkich drucików np. 3,5 

Pierwszy pasek

Nawlekamy 9 oczek na dwa druty. 
Przerabiamy pierwszy rządek lewymi oczkami. 
Kolejny rządek to rządek prawych oczek i tak na zmianę(rządek lewych, rządek prawych)14 kolejnych rządków. 
Następnie zaczyna się moment, w którym robimy w pierwszym pasku dziurki, przez które będziemy przekładać drugi pasek.
Przerabiamy pierwsze 4 oczka jako prawe, potem robimy narzut. 
Jeśli nie wiecie co to jest narzut, znalazłyśmy dla Was instrukcję tu
Kiedy włóczkę podbierzemy w taki sposób jak na filmiku, następnie trzeba przerobić dwa oczka razem na prawo. 
Pozostałe trzy oczka przerabiamy na prawo. 
I tak powstanie pierwsza dziurka. 
Nastepnie przerabiamy rządek oczek:
lewych
prawych
lewych
prawych
lewych
prawych
lewych
i robimy kolejną dziurkę wykonując kolejny raz czynności zaznaczone powyżej na niebiesko,potem lecimy jeszcze raz z tymi zaznaczonymi wyżej na zielono i tak w kółko, aż do uzyskania pożądanej długości, w zależności od tego, czy ma to być pojedyncza bransoletka czy dłuższy naszyjnik. 
Kończymy go zieloną częścią instrukcji. 



 Drugi pasek 

Ten pasek musi być tej samej długości co pierwszy. 

Zaczynamy nawlekając na dwa druty 9 oczek, następnie przerabiamy pierwszy rządek lewymi oczkami, potem rządek oczek prawych
lewych
prawych
lewych
prawych
lewych
prawych
lewych
Potem przerabiamy pierwsze 4 oczka jako prawe, potem robimy narzut. 
Jeśli nie wiecie co to jest narzut. Instrukcja tu
Kiedy włóczkę podbierzemy w taki sposób jak na filmiku następnie trzeba przerobić dwa oczka razem na prawo. 
Pozostałe trzy oczka przerabiamy po jednym na prawo.
Następnie powtarzamy na zmianę zieloną i niebieską część instrukcji. 
Kończymy ten pasek 15 rządkami przerobionymi na zmianę, raz rządek lewy raz prawy, jak to było na początku pierwszego paska.

Kiedy mamy już gotowe dwa paski tej samej długości, przewlekamy jeden przez drugi. 
Więcej zdjęć w jaki sposób je przewlec tu.
 Na koniec wystarczy dorobić pętelkę na szydełku i przyszyć ozdobny guziczek:)  

Łatwe. Prawda?

:):):)


 








PS. Jeśli stworzycie swoją plecionkę, koniecznie podzielcie się dodając post poniżej:)
Wystarczy kliknąć niebieski przycisk Add your link.
Mamy nadzieję zobaczyć choć jedną:)

Miłego weekendowego dziergania pod kocykiem:)









44 komentarze:

  1. Dla mnie to i tak czarna magia (mimo instrukcji), więc niestety odpadam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wykluczone, że dla kogoś kto druty ogarnia ta instrukcja to też będzie czarna magia:) Nie jesteśmy najlepsze w ich pisaniu. Jarecka świadkiem.
      Tak jej przepis na Marczaki zdradziłyśmy, że chyba żadnych nigdy nie będzie wg tej naszej kulawej instrukcji zrobić:)

      Usuń
    2. Instrukcja jest jasna, zaręczam. Gdybym wiedziała, że będzie, to bym sobie oszczędziła rachowania na monitorze komputera :)
      Ale i tak chyba się skusze na drugą, dłuższą...

      Usuń
    3. A przy okazji - która to robi na drutach? Pięknie, równiutko - szacun! Wiem co mówię, starczy na marczaki spojrzeć :)

      Usuń
    4. Ewka robi prawe,ja lewe,a Aśka jest specjalistką od narzutów:)

      Usuń
  2. A to są druty, czy na zwykłych patyczkach do szaszłyków też wyjdzie? ;)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są druty bambusowe, ale jak Cie znamy to wyjdzie Ci na zwykłych patyczkach:)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno zobaczycie moją! Już gotowa. Baaardzo jestem rada z efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na drutach robiłam w podstawówce na feriach zimowych u babci... teraz nic z tego nie kumam.... ale się człowiek starzeje ;) nie wykluczone, że kiedyś jeszcze chwycę za druty :) pozdrawiam a! bransoletka jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kce! Środek sesji a ja będę teraz bransoletkę na drutach dziergać - bardzo typowe ;) jak zdobię to się na pewno pochwalę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po godzinie mam ok. pół połowy ;) Ale będzie to mój drugi druciany udzierg w życiu :D Zobaczymy co z tego wyjdzie...

      Usuń
    2. Trwało to długo, ale nie żebym miesiąc siedziała i dziergała ;)
      Jest! :) Dołączyłam :)

      Usuń
  7. Świetna bransoletka ,oj chyba muszę spróbować zrobić ,
    A ja myślałam że to wzór "kłosek" hi hi

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam drutów, a nie, a mam właśnie sobie przypomniałam, że w robocie na biurku powinny być, pojadę zgarnąć i zobaczymy co wg Waszej instrukcji z mojego dziergania wyjdzie :-). Dziękuję za instr:-)AA

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, czemu ja czasu nie mam..?? Ledwo się wyrobiłam, żeby tu zajrzeć:( A tak bym spróbowała ech.. dla mnie to faktycznie wyzwanie, bo z wełną to raczej nie miewam przyjemności;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo straszna dezorganiza jestem ostatnimi czasy... Ale idzie ku lepszemu:) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. super!! takie proste i jakie efektowne! na pewno spróbuję:-)
    dzięki

    OdpowiedzUsuń
  11. yyyyyyyy...odpadam,szydełko i ja to nieporozumienie:)Pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy tego nie ogarnę :/ ale pomysł jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam cierpliwości do szydełkowania, czy robienia na drutach, tym bardziej podziwiam efekt waszej pracy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale fajny pomysł! Nigdy bym się nie domyśliła jak to jest zrobione ;-).

    OdpowiedzUsuń
  15. ja już pisałam, ze cudo...może kiedyś spróbuję :-) jak już czas znajdę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam :)) super pomysł ~!
    dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, że przedłużyłyście :-) w tamten weekend to totalnie nie miałam czasu, a tak to postaram się jutro machnąć. Zdradźcie proszę, bo nie chce mi się na zdjęciu liczyć ile ma być dziurek aby dało się tak dwa razy zakręcić jak na zdjęciu w poprzednim poście. Z góry dziękuję :-) lecę jeszcze kilka oczek dziergnąć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! A i jeszcze chciałam dodać, że instrukcja jest spoko, a reszta to pomówienia. Pozdrawiam

      Usuń
  18. Zrobiłam dawno, ale zdjęcia jakoś nie chciały się same zrobić, wrzucić na komp i dodać. Bransoletka jest super - tylko ze przez nią zachcialo mi się robić na drutach i muszę coś robić dalej....:)

    OdpowiedzUsuń
  19. do kiedy trwa wyzwanie? - nie wiem czy zdążę bo mi córeczka sabotuje prace i ciągle włóczki plącze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjny pomysł i instrukcja.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za odwiedziny!